Demo 3 - Metal Hammer

A Trinity 3., egyben ha minden igaz, utolsó demója ez, mert úgy fest, ezévben kiadja első lemezüket a Periferic Records. Úgy legyen! Nem kérdéses, hogy megértek rá.
A Trinity esetében nem annyira maga a zene a meglepő, inkább az, hogy ilyen fiatal arcok ilyen zenét játszanak. Itt ugyanis a '70-es évek progresszív rockja köszön vissza, amihez max. olyasmi jazz rockos témák társulnak, amiket szintén akkortájt, esetleg a '80-as években lehetett a legsűrűbben hallani. A Kansas jut eszembe először a majd' 10 perces Jelenések könyvéről, de aztán egyre több magyar csapat is beugrik: a korai East, a régi Mini, vagy épp az After Crying. Hammond orgona szól a dalokban, de a gitárszólók is azt a korszakot idézik, amikor a Hammond volt az általánosan használt billentyűs hangszer. Hosszas, váltásokkal tarkított témázgatások, nagyfokú zenei tudás a Trinity jellemzői. A billentyűsöket is kezelő Segesdy Márton ellenben a hangszálain nem virtuózkodik, inkább olyan visszafogottan, kifejezően, szépen, érthetően énekel, mint ahogy a fentieknél volt szokásban. De a lírai Lehettél volna akár tudomisén Máté Péternek is elmenne. A Negyed négyes gyors című instrumentális meg persze olyan, néha szinte bárzenébe átcsapó örömzenélés, amiben szinte mindenki szólózik legalább egy kicsit (még a többi dalban inkább dallamokra, mintsem bravúros szólókra törekvő fuvoláslány, Farkas Rita is elereszti a gyeplőt).
Nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz a Trinityvel. Ugyanis létezik az a réteg, ami ezt a fajta muzsikát kedveli, és ha valaki, hát a Periferic el is tudja azt érni; ugyanakkor ilyen fiatal zenészek, akiknek a neve mit sem mond annak a rétegnek, jó régóta nem próbálkozott ilyen zenével. Meglátjuk!

Uzseka Norbert

Link küldés
.
Cikk nyomtatás