Demo 1 - Rockinform
A Trinity progresszív rockot játszó fiatal magyar zenekar. Ez a tárgyilagos megállapítás semmit sem árul el abból a meglepetésbôl, amit a mûfaj szerelmesei éreznek, amikor a Trinityt hallgatják. Az együttes vezetôje, a dalok szerzôje Segesdy Márton (ének, billentyûs hangszerek). A tagok: Balogh Zoltán (basszusgitár), Koppány Ferenc (gitár), Kun Krisztián (dob) és Róna Zsófia (fuvola).
A kritikus igyekszik hasonlítgatni, hogy valami támpontot adjon az olvasónak, milyen muzsikára számíthat egy-egy albumnál. A Trinitynél a hasonlóság egyértelmû: az After Crying és Vedres Csaba zenéjéhez hasonlítanak leginkább, mind jó és rossz értelemben. Kezdjük a rosszal. Az ének a Trinity gyenge pontja. Elég egysíkú és kevés benne a kifejezôerô. Minden másról viszont kizárólag felsôfokban lehet beszélni. A számok lényege és lelke Segesdy zongorázása. Utoljára talán Patrick Moraz épített ennyire albumot ilyen zongorajátékra. Habár Segesdy nem olyan virtuóz zongorista, mint Emerson vagy Moraz, mégis lebilincselô a játéka. Fôleg, mert ôszinte és természetes.
Sajnos, a házilag készített felvétel nem adja vissza a zene összes árnyalatát, így Segesdy mellett pusztán Kun Krisztián teljesítményét tudjuk kiemelni, aki dobjaival méltó módón járul hozzá az együttes igényes zenéjéhez.
Ez a rövidke album kiadó után kiált. Az ember értetlenül csóválja a fejét, hogy a hazai kiadók ilyen kincset miért hagynak kallódni. Kevéske csiszolgatás után ezzel a zenével a Trinity külföldön is biztosan zajos sikert aratna.

N.Pap Gábor

Link küldés
.
Cikk nyomtatás